TS4 Bericht überstzten

Informationen und Diskussionen zu TimeSplitters 4.
Golem
Untoter
Untoter
Most liked Charakter: TS FP = Steingolem

TS4 Bericht überstzten

Postby Golem » 27. April 2009 19:41

Hi kann einer gut englisch und den text übersetzen den hab ich von der timesplitters 4 fanpage.

Taken from: http://crytekuk.info/archives/127
Fairly "old" news, but it deserves a read, the contents of it are below.

A former Free Radical Design employee, who wishes to be anonymous, has given word on Battlefront III and TimeSplitters 4.

Unfortunately it was said that some interesting technology, that was first built into the game, is to be removed,

"It’s dead. The stuff in the video of going from the ground to air to space to orbit is the tech that is dying with us. They’ve decided, for whatever reason, I guess because it’s less effort, to completely remove that with a cutscene transition."

It was also confirmed that the game was close to completion and it seems quite possible that 2009 would have been an accurate release date.

The multiplayer was supposedly the best part of the game at the alpha development point,

"Arguably that was the thing that was in the best shape of all, and that’s saying something. Not all the footage in that video seems to be from the singleplayer. I think people are mixing up what’s what, a lot of that actually is multiplayer. The multiplayer was in really good shape."

This employee beleives the unstatifactory result of HAZE would have been a factor in Free Radical Design’s fall,

"That savage review, I think it was IGN that gave us the 4.5. That was the nail in the coffin. Once that was out then a lot of people followed suit — it was very difficult. At the very, very beginning of it we invested in the wrong tech which meant that we spent most of the project trying to fix those problems. It wasn’t going to be set-piece driven, it was going to be AI driven, with the AI generating its own set-pieces. That’s how advanced it was supposed to be, and it didn’t work. That’s kind of the rub of it."

Originally Haze was a very hardcore thing. In terms of the content, the issues it was dealing with, the gore, the politics; it was a very adult game. Right at the beginning Haze was set in the modern day in Iraq and it was like Bush-bashing, a politically centred thing. It got re-written dozens of times on Ubisoft’s request and it ended up being this futuristic kind of thing about something totally unrelated.

In reply to the problem with the administration of Free Radical Design he said,

"We’re pleased in terms of people that are interested in buying the company, we’ve got some pretty interesting stuff. But the fact that a good number of friends have been lost to the wind is a real shame. They were talented guys that we simply couldn’t keep on because there wasn’t the money to survive long enough.
There are a number of interested parties, so you know, fingers crossed. It’s a shame in a way that the Battlefront III trailer leak didn’t happen a month ago or it would have given us more time."

If the footage of Battlefront III wasn’t enough, the employee also had this to say,

"The technology we were developing specifically for Timsplitters 4 was streets ahead of what you see in Battlefront III. Streets ahead. The art and the environments really are stunning. Head and shoulders above what you’re seeing in Battlefront"

Was the usage of “Streets” a co-incidence? Especially since it was repeated. Was he giving clues on the content of TimeSplitters 4?

Taken from: http://crytekuk.info/archives/127
Discussion thread for this is here.

Image

cyberfee
TSW Team
Most liked Charakter: Cyberfee, Candi Skyler, Zirkusdirektorin, Affe
You have the follow Games: TS, TS2 and TSFP

Re: TS4 Bericht überstzten

Postby cyberfee » 28. April 2009 14:05

Also, ich eigentlich nichts kapiert. Man müsste eine Übersetzungsmaschiene suchen. aber was ich entdeckt habe ist, das TS4 wieder einen guten Multiplayermodus haben wird^^ Bestimmt wieder alle Modus aus TS2 und 3 oder so dazu^^ bin gespannt. Der Storymodus ist mir eigentlich auch recht wichtig, hier steht auch was darüber, jedoch bin ich nicht gut in englisch.. >.<

sweede
Handlanger
Handlanger
Most liked Charakter: Harry Tipper TS, Harry Tipper TS2, Swinging Tipper TS3

Postby sweede » 28. April 2009 17:34

Der Artikel ist schon ein halbes jahr alt als FRD Pleite gingen, und ein bisschen englisch kann doch jeder. Außerdem ist das Interview auf 1up oder IGN zu lesen und es handelt nicht von Timesplitters sondern von Star Wars Battlefront 3 was nie erscheinen wird.
Man sollte zu Begräbnissen anderer gehen, sonst kommen sie nicht zum eigenen.

cyberfee
TSW Team

Postby cyberfee » 30. April 2009 12:34

o.O Nunja, wie du meinst. Wie es aussieht, also doch nichts wirklich neues. Kam mir schon komisch vor das immer Battlefront im Text vorkam.

Orochi-Zero
TSW Team
Most liked Charakter: Sturmsoldat, Verschleierter Swat, Korumpe, Jo-Beth Casey, Zeitenkiller, Untoter Priester

Postby Orochi-Zero » 1. May 2009 23:10

Ein forumsinternes Easter Egg. :P
Image
Image

bvbmatze
Untoter
Untoter
Most liked Charakter: TS FP=Cortez
You have the follow Games: TSFP

Postby bvbmatze » 10. May 2009 13:44

Macht euch keine gedanken es stand ja nur star wars battlefront drinne und kein timesplitters crytek ist nicht dumm die wissen was se machen sie haben nochnie von timesplitters gesprochen ein guten zeichen
:idea: :idea:

cyberfee
TSW Team

Postby cyberfee » 12. May 2009 19:25

bvbmatze wrote:Macht euch keine gedanken es stand ja nur star wars battlefront drinne und kein timesplitters crytek ist nicht dumm die wissen was se machen sie haben nochnie von timesplitters gesprochen ein guten zeichen
:idea: :idea:

Du bist wirklich komisch, du machst dir garkeine Sorgen oder so. Ich meine, niemand weiss ob TS4 überhaupt rauskommt, es könnte auch sein das es aus irgendeinem Grund nicht mehr rauskommt, niemand weiss das und niemand kann das hier ändern. Wieso bist du dir da so sicher das das Spiel gut wird und rauskommt? In fast ejdme Beitrag von dir, in dem es um TS4 geht, hast du geschrieben da sman sich keien Sorgen machen muss, als ob du da arbeiten würdest oder da warst. o.O

bvbmatze
Untoter
Untoter

Postby bvbmatze » 12. May 2009 20:14

Ja es gibt was aber ich sage es nicht weil ich sonnst nurnoch zugespammt werde

Orochi-Zero
TSW Team
Most liked Charakter: Sturmsoldat, Verschleierter Swat, Korumpe, Jo-Beth Casey, Zeitenkiller, Untoter Priester

Postby Orochi-Zero » 12. May 2009 20:27

Falls Du es noch nicht gemerkt haben solltest... Das ist ein TimeSplitters Forum also wenn Du Infos hast bzw. Neuigkeiten wäre ich Dir sehr verbunden wenn Du sagen könntest um was es sich handelt.

Denn es wäre unfair den anderen Members gegenüber wenn Du Infos und Neuigkeiten für Dich behältst.
Image
Image

bvbmatze
Untoter
Untoter

Postby bvbmatze » 12. May 2009 20:46

Ja von meinem schwager dessen vater der bruder hatte was mit free radical zutuhen er wohnt zwar in frankreich doch trotzdem arbeitete er für free radical iwie als son techniker ka ganz genau aufjedenfall mein schwagers vater das er mit him gesprochen haben sollte und das er gesagt hätte das crytek freie radicale's träume näherkommen möchte

cyberfee
TSW Team

Postby cyberfee » 12. May 2009 20:54

Ehrlich gesagt wusste ich das auch schon früher. Aber wer sagt denn das TS4 nicht schlecht wird? oder nur Mittelmässig? Nur weil Crytek Free Radical's Träume näherkommen will, heisst das nicht dass das spiel gut wird..<.<

bvbmatze
Untoter
Untoter

Postby bvbmatze » 12. May 2009 21:49

wenn beide zusammenarbeiten basteln sie bestimmt an verschiedenen dingen crytek engine grafik fr an story allgemein wenn sie dann doch erfolg haben sollten könnte es aber mit free radical wieder aufwärts gehen

Orochi-Zero
TSW Team

Postby Orochi-Zero » 13. May 2009 13:13

Free Radical ist NICHT mehr eigenständig, es gehört zu Crytek und heißt Crytek UK. Selbst wenn TimeSplitters 4 ein paar millionen Mal verkauft wird bringt es Free Radical persönlich nichts da sie trotzdem weiterhin zu Crytek gehören und die Umsätze dann an die Mutterfirma gehen.
Image
Image

Return to “TimeSplitters 4”